Felanmälan

Vi har alla ett gemensamt ansvar för fastigheten. Vi tillsamman ser till att våra två hus mår bra.
Det är alltså upp till var och en att felanmäla. Det är inte vaktmästaren eller din granne. Du!

Till att börja med så får du dock ej beställa ett arbete eller inköp. Gör du detta och HSB inte upptäcker misstaget kommer du att bli debiterad. T.ex att en tvättkorg saknas. Du ska felanmäla - inte beställa ny för då får du betala den.

Vad är en felanmälan?
Det är allt ifrån en trasig lampa, skadad tvättmaskin, droppande rör, sprickor till lösa tegelstenar på fasaden. Även oväntade sanitära problem. Om våra entrédörrar inte öppnar sig som de ska - felanmäl.

Specialfall
Då vi nyligen bytt entrédörrar, lägenhetsdörrar och fönster så har vi möjlighet till gratis reparationer.
Var noga med att säga att det är ett GARANTIJOBB och att din föreningen är SÄKRINGEN när du felanmäler.

Felamälan görs normalt till HSB Södra Norrland010 - 303 23 00​
Vi som förening köper mycket tjänster av dessa, varav en är just att ta emot felanmälningar.

Hissar sköts av HISS-Byggarna, Felanmälan dygnet runt: 0770 - 22 02 01