Välkommen till brf Skutan i Sundsvall

HSB brf Skutan ligger på området Nedre Haga i Sundsvall, knappt två kilometer från centrum. Föreningen består av sju huskroppar, ett höghus och sex lägre. 132 st bostadsrättslägenheter, 8 st lokaler för uthyrning, 98 st garageplatser samt MC platser i garage. Det finns även ett antal parkeringsplatser utomhus, 24 timmars parkering. 2 st laddplatser med laddeffekt 11/22 kW.

Föreningen äger fastigheten/erna Skakeln1, byggd år 1969-70 i vilken man upplåter lägenheter och lokaler. Bostadsrättsföreningen är ett privatbostadsföretag enligt inkomstskattelagen.

Antal            Benämning                                             Total yta m2

132               lägenheter (bostadsrätt)                           9476

8                   lokaler (hyresrätt)                                    298