Omgivningarna

Bostadsrättsföreningen ligger högst upp i Granloholm fint inbäddad bland träden med frisk luft och naturen inpå knuten men ändå nära service och arbetsplatser i Sundsvall. För sport- och friluftsintresserade är Granloholm en perfekt område att bo i.

Sundsvalls sjukhus ligger på promenadavstånd från vår förening.

I Granloholms Centrum finns en livsmedelsaffär ICA Ettan, pizzeria, hårfrisör, bibliotek, fritidsgård samt Granloholms Kyrka. ICA Ettan fungerar också som vårt lokala postkontor.

Alldeles intill föreningen finns en jourbutik På G-butiken som också erbjuder uthyrning av släpvagnar.

Granbergsskolan lfinns dels på Nynäshamnsvägen bredvid vår bostadsrättsförening och dels nära Granloholms Centrum. Båda igger  på gångavstånd med gångvägar så barnen ska kunna ta sig till skolan utan att korsa några vägar. Det finns ett flertal förskolor i närheten av området och i anslutning till skolorna.

Stadsbusslinje 4 går intill området med en hållplats vid Nynäshamnsvägen samt en hållplats vid Borgholmsvägen. Under högtrafik höst, vinter och vår går bussarna var 10:e minut till och från Sundsvalls centrum via sjukhuset

Från Granloholm Centrum går även buss linje 3 till Sundsvalls centrum via Mittuniversitetet,  Himlabadet och Idrottsparken.

Tidtabeller för bussarna finns här:

Tidtabeller

Planfria gång- och cykelvägar leder från området mot alla riktingar, t ex till Sundsvalls Sjukhus, mot Mittuniversitetet samt Sundsvalls Centrum. Granloholm är ett populärt område för löpträning.

Vintertid finns preparerade skidspår som passerar vår bostadsrättsförening. Information om aktuell preparering samt karta på Norra spårområdet hittar du här:

Skidspår i Sundsvalls Kommun

Strax norr om vårt bostadsområde ligger Sticksjön omgiven av blandskog, ängs- och åkermarker. Markerna kring sjön är ett trevligt, lättillgängligt strövområde och en gångväg finns runt sjön. Intill sjön finns två grillplatser.

Norra Berget finns friluftsmuseum, café, fäbovall, vandrarhem, djur, handelsgård, krukmakeri, lekpark, restauranger, hantverksmuseum, strövstigar, utsiktstorn, grillplats och en friluftscen. Allt ligger på promenadavstånd från vår förening. Mer information finns här:

Norra Berget

Bilder från omgivningarna
    Sundsvalls Sjukhus som är en av dom största arbetsplatserna i Sundsvall ligger på bekvämt gång- och cykelavstånd från vår förening.
    Sjukhuset ligger nära vår förening.
    I Granloholms Centrum finns bland annat ICA Ettan samt Granloholms Kyrka.
    Pizzeria Vera i Granloholms Centrum.
    I Granloholms Centrum finns en fin aktivitetspark.
    Kul i aktivitetsparken.
    Centrumvillan i Granloholms Centrum.
    På andra sidan Granloholmsvägen ligger På G-butiken med generösa öppettider samt uthyrning av släpvagnar. Här finns också ett gatukök med asiatisk mat.
    Granloholms Skola är granne med föreningen.
    Granbergsbacken som är en del av gamla Hulivägen leder ner till Sticksjön.
    Sticksjön i Granloholm.
    Runt Sticksjön går en fin promenadväg.
    En av två rast- och grillplatser vid sjön
    Lite längre bort finns ännu en rast- och grillplats
    Fågelmatningsplats
    Discogolfbanan vid Sticksjön.
    Mer från discogolfbanan.
    På Norra Berget samlas årligen 1000-tals besökare för att fira Midsommarafton.
    Utsikt från Norra Berget över stan.