Mäklarinformation

Varmt välkomna till Brf Stuvaren på Gävle Strand!

Fastighetsbeteckning: Alderholmen 38:5 och Alderholmen 38:6 i Gävle Kommun

Antal byggnader: Två med adresserna Gnistens Gränd 2 och 4 samt fem med adresserna Stuvaregatan 15, 17, 19, 21 och 23.

Byggnadsår: 2007

Husets utformning: Två fyravåningshus med adresserna Gnistens Gränd 2 och 4 samt fem tvåvåningshus med adresserna Stuvaregatan 15, 17, 19, 21 och 23.

Antal bostadsrätter: 35 st.

Lägenhetsarea totalt: 2995 m2

Adresser: Gnistens Gränd 2 och 4, Stuvarengatan 15, 17, 19, 21, 23

Lägenheter och utrymmen

35st Lägenheter

• 9 st tvåor

• 20st treor

• 4 st fyraor

• 2 st. femor

1 st. Föreningslokal /Övernattningsrum

1 st. Tvättstuga

19 st Parkeringsplats

16 st Garage

TV

Tv-paket via GavleNet. Sedan maj 2023 har Sappa varit tv-leverantör till GavleNet. Den 12 mars 2024 övergår vi till 100% digita-tv och anslutar den analoga. I grundutbudet, som ingår i avgiften till föreningen, ingår ett 18 digitala kanaler. Möjligt att uppgradera efter önskemål.

Bredband

Gruppanslutning via GavleNet (100/100 MBit.).

El

Föreningen har ett gemensamt elavtal och IMD, individuella avtal behövs inte.

Kostnaderna fördelas sedan mellan lägenheterna efter den faktiska förbrukningen, vilket redovisas på lägenhetens månadsfaktura.

Varje medlem kan själv gå in och kolla hur förbrukningen ser ut dag för dag via Home Solution.

Elbilsladdning

Inga laddningsstationer för bilar. Det finns en Briggen eller Pralinen-parkeringshus på området, där det finns elbilsladdning.

Hiss

Det finns hissar i varje hus.

Portarna

Portarna är låsta dygnet runt. För att komma in i porten behöver du använda din accestaggar eller öppna porten med RCO Access appen. För att släppa in besökare i porten, utan att gå ner och öppna den, kan du smidigt öppna via telefonen.

Båtplatser

Föreningen har tillgång till ett antal båtplatser i kanalen längs sidan mot Gnistens Gränd. Detta administreras i särskild ordning vid sidan av bostadsrättsföreningen och samfällighetsföreningen..

brfstuvaren.gavle@outlook.com

Närområde

I närområdet finns en rad trevliga restauranger såsom TAK skybar, Lugno Mare, Bistro Tullhuset, Fiskemagasinet samt Aktern o Fören och Trädgår'n. I området finns även lekplatser, skatepark, förskola, vårdcentral och akuttandvård för barn och vuxna,  Briggen och Pralinen parkeringshus. Livsmedelsaffär COOP, ICA, Dilens och Kronans Apotek och paketutlämning finns i området. Gångavstånd till Gävle central med tåg- och bussförbindelse.