Välkommen att nyttja våra gemensamma lokaler!

Brf Vallaskogen erbjuder ett antal bokningsbara utrymmen för medlemmarnas bekvämlighet och trivsel. För att skapa en trevlig och fungerande miljö för alla gäller särskilda regler för bokning, användning och städning. Vi ber alla medlemmar att göra en kontroll av lokalens skick före och efter användning, och rapportera om något är skadat eller ostädat.

Tvättstugor
Föreningen har tre tvättstugor som erbjuder moderna maskiner för att underlätta vardagen. Tvättstugorna bokas via vårt bokningssystem. Se till att lämna tvättstugan i gott skick och ta bort tvätt och tvättmedel efter användning.

Övernattningsrum
Övernattningsrummet är perfekt för besökande gäster som behöver en bekväm plats att övernatta. Rummet är utrustat med nödvändiga bekvämligheter och bokas av föreningens medlemmar. Tänk på att städa efter användning och kontrollera att allt är i ordning.

Kvarterslokal
Kvarterslokalen är ett utmärkt utrymme för mindre sammankomster, möten eller andra aktiviteter. Lokalen inkluderar tillgång till bord, stolar och grundläggande utrustning. Se till att möblerna är ordnade och lokalen är städad vid lämnande.

Pentry
Pentryt, eller köket, är tillgängligt för enklare matlagning och servering i samband med bokning av kvarterslokalen. Här finns basutrustning för att underlätta vid exempelvis sammankomster. Lämna pentryt i ett rent och organiserat skick efter användning.

Bastu
För den som vill koppla av finns en bastu tillgänglig. Den bokas för enskilt bruk och är perfekt för en stunds avkoppling. Var noga med att lämna bastun städad och redo för nästa användare.

Hobbyrum
Hobbyrummet är för de medlemmar som behöver en plats för hantverksprojekt eller enklare snickeriarbeten. Respektera att rummet är en gemensam resurs och håll ordning på verktyg och material.

Användning, Städning och Felanmälan
För allas trivsel är det viktigt att lokalerna lämnas i samma skick som de var vid ankomst. Gör en inspektion innan och efter användning för att kontrollera att inget saknas eller är skadat. Om lokalen är ostädad, eller om något är trasigt, ska detta omgående anmälas via vår felanmälanstjänst. Det är varje medlems ansvar att städa efter sig och att rapportera eventuella brister.

För mer information om regler kring varje lokal, se respektive lokal i menyn.