Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Kristianstadsgatan 36A-B

Nobelvägen 34A-B, 36A-B

Trelleborgsgatan 13

Malmö Nobeltorget

Trevlig fastighet i hjärtat av Malmö. Nära till det mesta och med bra förbindelser till hela staden. Möllans myller av restauranger och handel ligger endast ett stenkast ifrån fastigheten och du tar dig lätt till Citytunneln på några minuter.

Fastigheten saknar hiss
Tvättstugan ligger i källaren.
Parkering kan hyras på gården.

I huset finns både kabel-tv och bredband.
Byggnadsinformation
Byggår 1937
Antal bostäder 64
Antal rum 1 - 3 rum och kök
Hyra 5612 - 12555 kr / mån

Bilder

Lediga lägenheter

Det finns inga lediga bostäder i fastigheten just nu

Nyligen förmedlade lägenheter

Lägenheter i fastigheten

1 rum
42
30,0 - 58,0 kvm
2 rum
19
45,0 - 62,0 kvm
3 rum
3
109,0 - 109,0 kvm

Kontakt

Kund- och Medlemssupport

Observera att du inte kan lämna intresseanmälan via telefon

Fakta om Drivan 16

Adress:
Kristianstadsgatan 36A, 36B
Nobelvägen 34A, 34B, 36A, 36B
Trelleborgsgatan 13
214 33 Malmö
Byggår: 1937
Antal bostäder: 64
Antal rum: 1 - 3 rum och kök
Hyra: 5612 - 12555 kr / mån

Om området

Nobelvägen är en större gata i Malmö troligen uppkallad efter den store Alfred Nobel.
Den är en viktig nord-sydlig förbindelseled mellan Lundavägen i norr och Trelleborgsvägen i söder.
Gatan har alltid varit en viktig genomfartsled.

Gatunamnet Nobelvägen har funnits sedan år 1904 och avsåg då stadsdelen Möllevångens östgräns från Sofielundsvägen i söder och en plats ungefär i höjd med nuvarande Ronnebygatan i norr. År 1911 blev den tidigare

Nobelvägen förlängdes etappvis och kom att sträcka sig från Dalaplan i söder via Nobeltorget till Östervärn i norr.

Nobelvägen hade ursprungligen dubbla trädrader i mitten och en cykelbana mellan dessa.
Dessa träd och cykelbanan försvann c:a år 1958 för att ge plats åt den ökande biltrafiken.

Gatunamnet antogs 1904 på förslag av stadsingenjör Anders Nilsson, som också var den som hade utformat stadsplanen för Möllevången föregående år.

I likhet med namn som Carl Gustavs väg och Fersens väg kan namnet ses som ett utslag för tidens nationella stämningar.

Karta