Alla former av felanmälan ska göras till HSB fastighetsservice eller HSB jour, INTE till styrelsen.
I en bostadsrätt så ansvarar du som boende själv för kostnaden av reparationer i lägenheten. Fel i gemensamma utrymmen betalas via månadsavgiften MEN det är viktigt att du som boende anmäler fel så snart du upptäcker en felaktig dörr, blinkande lampa, problem med hissen osv.
Felanmälan kan göras via kontaktformulär "felanmälan" finns en kontaktflik på denna hemsidas huvudmeny, längst till vänster.
eller via Felanmälan
Om skadan eller problemet är akut så ringer du HBS jour på telefon 08-695 00 00.
Vid fel i din egen lägenhet kan du också välja att kontakta extern fackman (elektriker, målare osv.) för att åtgärda fel. Oavsett om du väljer HSB fastighetsservice eller att kontakta en extern fackman så är det du som bostadsrättsinnehavare som står för kostnaden för det utförda arbetet och eventuella materialkostnader. Under filken "underhåll" hittar du en enkel vägledning hur du själv kan förebygga problem genom att regelbundet underhålla ventilation, vattenlås och avloppsbrunnar.
För allmäna frågor hänvisas till HSB kontaktformulär