När du upptäcker du fel i fastigheten, t ex stopp i avloppet, elfel eller trasiga lampor i trapphus, gör en felanmälan till Fastighetsägarna Service förvaltning. Det finns flera sätt att felanmäla.
Enklast och snabbast är oftast att felanmäla via boendeappen. Där kan du beskriva ditt ärende och ladda upp en bild vid behov. Sedan kan du följa ditt ärende i appen tills att det är löst. Ladda ner boendeappen genom att söka på Boendeappen Avy i Google Play eller i App Store.
Du kan också skicka dig förfrågan eller felanmälan via www.fastighetsagarna.se. Du hittar formuläret direkt på denna länk.
FÄS kundservice har öppet måndag till torsdag 07.00 – 17.00 och fredag 07.00 – 16.00.
Här får du hjälp med alla typer av ärenden.
Du kan kontakta dem via telefon eller mejl enligt nedan:
Telefon 08-617 76 00
E-post kundservice@fastighetsagarna.se
Exempel: Felanmälan, försäljning av bostadsrätt, panter, garage- och p-platser, avgifter, hyror, inre fond, m m.
På expeditionen för förvaltning i Panncentralen, Svartviksslingan 93, kan du få hjälp med bland annat felanmälan, köp av fläktfilter, lysrör, mm. Det är också här som fastighetsskötarna i området finns.
Öppettider (beslutas tidigt i januari)
(OBS! Sommarstängt torsdagar juni t o m augusti)
Enklast är att kontakta hissfirman direkt så går det fortare. Numret fiinns även anslaget inne i alla hissar.
Amsler Hiss tel: 08-7468025
På detta nummer går det bra att felanmäla dygnet runt.
Vid akuta fel utom ordinarie arbetstid som kräver omedelbar åtgärd kontaktas fastighetsjouren.
Ring endast jouren vid akuta fall. Telefonnummer 08-657 64 50
Tänk på att de flesta jourutryckningar får du bekosta själv.
OBS! Inre underhåll av din lägenhet ansvarar du själv för.