Utdelning av nyckelbrickor

11 november 2020 Lite förhandsinformation angående utdelning av nycklar till nya passersystemet

Information till alla medlemmar

 

Nu är det snart dags att ta vårt nya system för passage/porttelefon och bokning av tvättstugor i drift.

 

Bifogat finner du:

 

  1. Beskrivning av hur du använder systemen för passage/porttelefon och bokning av tvättstugor.

 

  1. Information om när du kan hämta dina nya nycklar och nyckelbrickor till porten och för bokning av tvättstugor. Här finns också en kort information om sopsortering som vi ber dig underteckna och ta med när du hämtar dina nycklar.

 

Styrelsen planerar att påbörja utdelning av nyckelbrickor till vårt nya passagesystem och nya nycklar till allmänna utrymmen under vecka 48.

 

·       När det gäller nyckelbrickor till passagesystemet får 1:or och 2:or tre stycken, 3:or och 4:or fyra stycken. Önskar du fler nyckelbrickor beställs dessa hos styrelsen.

 

·       Dessutom får varje lägenhet två nycklar till cykel- och barnvagnsrum samt källargång. Önskar du fler nycklar köps dessa hos Brandbergens Låshörna. Medtag då legitimation och senaste ”hyresavin”.

 

·       För de som hyr garageplats i butikshuset eller hyr extraförråd i annan port än den egna kommer två av nyckelbrickorna märkta 1 och 2 att ge behörighet dit.

 

·       Sophusen öppnar du med din nyckelbricka för passagesystemet.

 

·       Grovsophuset öppnas med någon av nyckelbrickorna märkta 1 eller 2 under öppettiderna.

 

·       Gymmet öppnas med särskild nyckelbricka.

 

·       Tvättgaraget på gaveln Klarabergsvägen 2 får dörrautomatik som öppnas med nyckelbricka. Behörighet fås mot en engångsavgift på 200 kr eller uppvisande av nyckel som du köpt tidigare.

 

När alla hämtat sina nya nycklar kommer låscylindrarna i allmänna utrymmen att bytas. Fram till dess används de gamla nycklarna.

 

Styrelsen Brf Anden


 

Utdelning av brickor till passagesystemet och nycklar till allmänna utrymmen

 

För att undvika trängsel med tanke på Covid-19 kommer utdelningen att ske husvis i föreningslokalen Klarabergsvägen 8. Gärna endast en person per lägenhet.

 

 

Tid för boende på Klarabergsvägen

måndagen den XX november 2020 kl. 00.00 – 00.00

 

 

Ta med legitimation!                        och                 Håll Corona-avstånd när du köar!

______________________________________________________________________

 

I detta sammanhang vill styrelsen slå ett slag för bättre sopsortering i våra sophus!

 

Det är särskilt viktigt att kartonger och pappersförpackningar läggs i SRVs återvinningsbehållare vid butikshuset (Coop).

 

Tänk även på att sopor som ställs på golvet inte hämtas av SRV utan blir en extra kostnad för föreningen.

 

Jag förstår vikten av att sopsortera rätt och kommer fortsättningsvis att göra mitt bästa i detta avseende.

 

 

Namn:…………………………………………

 

 

Namnteckning:………………………………..

 

OBS! Tag med detta papper, påskrivet, när du hämtar dina brickor och nycklar!!

Ta även med nyckel till tvättgaraget om du har en sådan!

 

Ta med legitimation!                                              Håll Corona-avstånd när du köar!