Övernattningslägenheten

Medlemmar i föreningen kan till en kostnad av 200 kr/natt hyra styrelserummet (ca 25 m²) för att enkelt inkvartera gäster som är på besök. Styrelserummet består av ett stort rum och WC utan dusch.
Styrelserummet är komplett utrustat med sovplats för 2 till 4 personer.
Styrelserummet ligger på källarplanet vid förråden till Armégatan 1.

I våra förhållningsregler kan ni läsa vad som gäller för Styrelserummet.
Bl.a. är rökning och djur ej tillåtet i Styrelserummet.

Bokning görs via hemsidan, appen eller bokningstavlorna utanför tvättstugorna.

Se info under bokning, när ni bokat så fungerar er egen tagg för att öppna till övernattningslägenheten/Styrelserummet. Bokningen är aktiv från kl 16:00 bokningsdagen till följande dag kl 12:00.

Styrelserummet går att boka i fyra sammanhängande dagar, för fler dagar, vänligen kontakta styrelsen. Man kan boka max 8 dagar.

Betalning ska ske i samband med bokningen genom att swisha 200:-/natt till nr 123 165 25 02.

Vid betalning ange datum och lägenhetsnummer - det nummer som står över lägenhetsdörren.

 

Vänligen avboka snarast vid förhinder! Avbokade dagar återbetalas via swish och bör ha avbokats senast en vecka innan hyresperioden. 

Styrelse har rätt att avboka gjorda bokningar vid behov av rummet för nödvändig verksamhet i föreningen.

 

Bokningsbara tider sträcker sig ett år i taget och löper mellan stämmorna för styrelseskifte, vanligtvis maj till maj året efter. Detta för att en ny styrelse ska ha möjlighet att boka tider för styrelsemöten kommande period. 
Det enda man behöver ha med sig är lakan, örngott och handdukar. Städning ingår inte, utan den som hyr ansvarar för att Styrelserummet är städad när man lämnar den. Vid de fall Styrelserummet inte är städad efter en hyresperiod kommer styrelsen fakturera eventuell städkostnad.

Rummets utrustning

Allt utöver nedan tillhandahålls av den Boende:

  • 2 sängskåp med belysning
  • 2 extrasängar (ihopfällbara)
  • 4 kuddar
  • 4 täcken
  • Bord och stolar
  • Toalett- och hushållspapper
  • Handtvättmedel
  • Diskmedel
  • Rengöringsmedel
  • Städutrustning

Städrutin

  • Styrelserummet skall iordningsställas som den var innan hyresperioden.
  • Golv skall dammsugas och våttorkas.
  • Toalett och handfat skall rengöras.
  • Diskbänk och ytor skall rengöras.
  • Sopor skall slängas.
  • Medhavda matvaror tas med vid utflytt.
  • Övrig nedsmutsning, som uppkommit under bokningstillfället, skall rengöras.