Välkommen till HSB BRF Bäckahästen

Vår bostadsrättsförening består av fyra byggnader, med adress Stagneliusvägen 23, 26, 28 och 30. De innehåller 191 lägenheter vilka samtliga är bostadsrätter. Föreningen har 4 kommersiella lokaler som hyrs ut. På Stagneliusvägen 30 finns föreningskontoret, som nyttjas av styrelsen.

Historia

Föreningen bildades 1937, har alltså varit verksam i över ett halvt sekel. Åren 1986-1990 genomfördes en omfattande renovering av föreningens fastigheter. Renoveringen bestod bl a i utbyte av samtliga vatten- och avloppsledningar samt all elinstallation. De gamla tvåglasfönstren byttes ut till moderna treglasfönster. Trapphus, portar, hissar, balkonger och tvättstugor rustades upp. Ytterväggarna försågs med tilläggsisolering. Kök och badrum byggdes om.

I köken byttes snickerierna delvis ut. Nya spisar, kyl- och frysskåp, nya diskbänkar med engreppsblandare installerades samt nya golv lades in. Badrummen gjordes om helt. De flesta badrum gjordes om till duschrum och samtliga bad/duschrum försågs med golvvärme i form av värmeslingor.

Föreningens stadgar

HSB Bostadsrättsföreningen Bäckahästens stadgar, är våra gemensamma regler för hur föreningen ska verka och vilka skyldigheter och rättigheter som medlemmarna har. (Klicka här för att läsa dem.)