Kontaktuppgifter

Här ser du vart du ska vända dig beroende på vad ärendet gäller. Se även undersidorna i menyn.

Kund och Medlemsservice

Hit vänder du dig exempelvis vid akuta fel, felanmälan i allmänna utrymmen, försäljning av bostadsrätt, frågor om panter, månadsavgifter, namnändring etc.

Vanliga frågor och svar från Medlemsservice.

Felanmälan: via Mitt HSB (där kan du sedan följa statusen) eller via felanmalan.hsb.se.
E-post: service.stockholm@hsb.se eller via formulär.
Telefon: 010-442 11 00
Öppettider: varddagar kl 08:00-16:30, torsdagar kl 08:00-18:00.

Jour

Akuta fel efter arbetstid anmäls till jouren. Med akuta fel menas allvarliga fel som måste åtgärdas omgående, t.ex.vattenläckage, elfel m.m. Om felet kan vänta till nästa vardag använder du vanliga felanmälan (se länkar ovan).

Telefon: 08-695 00 00

Tänk på att onödiga utryckningar medför kostnader för föreningen. Bostadsrättsinnehavaren ansvarar för fel i sin bostadsrätt t.ex. lokala stopp i avlopp. I avloppsstammar är det föreningens ansvar. Kontakta gärna styrelsen om ni är osäkra på vad som gäller.

Bredband, TV och telefoni

Om det uppstår problem med uppkoppling eller om du vill beställa ökat utbud av tjänster vänder du dig direkt till Tele2s kundservice.

Telefon: 90 222

Hiss

Om hissen är trasig görs felanmälan till Hissgruppen. Kontaktuppgift finns även i hissen om den skulle stanna.

Felanmälan hiss: 08 21 33 00

Vitvaror

5-årsgarantin på ursprungliga vitvaror från Electrolux har löpt ut, men de kan ändå hjälpa till med service.

Electrolux Service:
Telefon: 0771-76 76 76
E-post: electroluxservice@electrolux.se
Hemsida: www.electrolux.se/support

Vid felanmälan ange alltid modell, produkt-och serienummer som återfinns på vitvaran. (Det finns även ett referensnummer på garantibeviset i lägenhetspärmen).

Försäkring

Föreningen har en fastighetsförsäkring där det ingår ett bostadsrättstillägg för alla bostäder i föreningen. Bostadsrättstillägget är ett komplement till din hemförsäkring. Hemförsäkring måste du teckna själv som vanligt. Fastigheten är försäkrad till fullvärde.

Större ärenden eller fel och olyckor som även omfattar föreningens ansvar (t.ex. alla vattenskador eller ohyra som kan sprida sig) ska alltid anmälas via styrelsen. Vid mindre skador (t.ex. glas eller vitvaror) anmäler du själv direkt till Folksam. Ange vid anmälan att din bostadsrättförening har en fastighetsförsäkring med gemensamt bostadsrättstillägg.

Folksam (ansvar, rättsskydd, egendom m.m.): 0771-950 950 (mån-fre 07.30-17.00)

Styrelsen

Till bostadsrättsföreningens styrelse vänder du dig med övriga boendefrågor som t.ex. andrahandsuthyrning. Kontaktuppgifter finns på en egen sida under "Om Brf Bällstaån".

Se även