Information från Styrelsen December 2024

15 december 2024 Avgiftshöjning, ny serviceleverantör för sopsugen, fönsteråtgärder m.m.

Avgiftshöjning fr.o.m 1 jan

För att hålla jämna steg med inflationen har styrelsen beslutat att höja avgiften med 3% från och med den 1 januari 2025. Styrelsen har även beslutat att höja avgiften för Föreningslokalen enligt följande:

  • Passet kl 10:00 - 16:00: 300 SEK
  • Passet kl 16:00 - 10:00: 500 SEK 

Ny serviceleverantör för sopsugssystem

Styrelsen har tillsammans med grannföreningarna inom samfälligheten valt en ny leverantör, Logiwaste AB, för service och underhåll av sopsugssystemet. Sophämtningen sköts fortsatt av kommunen.

Styrelsen vill även påminna om att det är viktigt att alla sorterar sina förpackningar och sopor. Detta är framförallt viktigt under jul- och nyårshelgen, så att stopp undviks. Vi har tidigare haft stopp i sopnedkastet pga att någon har tryckt ner en pizzakartong. Varje stopp kostar föreningen cirka 15 000 SEK. Info om sorteringen finns under Boendeinfo och savab.se.

Fönsteråtgärder

Styrelsen har sammanställt anmälningar från medlemmar gällande brister med fönster såsom trasiga gummilister och har skickat listan till SSC Group. Planen är att invänta leverans av reservdelar och under första kalenderhalvåret 2025 när vädret är varmare, boka en hantverkare som hjälper medlemmar att byta ut reservdelarna. Varje medlem kommer kontaktas enskilt för mer information.

Påminnelse - Bastu och brandvarnare

I juletider vill styrelsen påminna om att testa era brandvarnare - detta är en viktig åtgärd för att säkerställa er och era grannars trygghet. 

Bokning av bastu innebär att den som använder bastun ska städa efter sig och det är varje medlems ansvar.

 

Styrelsen önskar alla i föreningen en God Jul och ett gott 2025!