HSB Servicecenter kan hjälpa till med administrativa frågor inför en överlåtelse.
För nyckelhantering vid flytt, se fliken Nycklar.
HSB hanterar programmering av porttelefonen och sköter även ändring av namnuppgifter i porten, kontakta HSB för detta.
Köparen ska ta över lägenhetens bopärm. Tänk på att viss information i bopärmen kan ha uppdaterats.
För att undvika eventuella oklarheter gällande debiteringen av el vid en försäljning - kom överens med mäklare och köpare om vem som betalar vad. Ett vanligt upplägg är att du som säljare betalar elen för den tid du bott i lägenheten och får slutavierna skickade till din nya adress. Anmäl i så fall din nya adress till HSB Servicecenter.
Om du som lägenhetsinnehavare har avtal med föreningen angående t.ex. grind, inglasad balkong och markis - kom ihåg att du har ansvar för infomera köparen om att nytt avtal behöver skrivas med föreningen.