Portarna är låsta dygnet runt och låses upp med bricka mot knappsatsen på porttelefonen. Observera att det även sitter en bricka i den runda färgade delen av de iLoq-nycklar ni fått som huvudsakligen går till källare, vind, tvättstugor och cykelrum.
Någon portkod finns inte av säkerhetsskäl.
När ni närmar er dörren från insidan låses den automatiskt upp, ni behöver alltså inte vrida på låsvredet.
Porttelefonen fungerar fram till kl 22.00, därefter döljs namnen i listan för att motverka "tjuvringning" nattetid. Det går dock fortfarande att ringa från porttelefonen genom att knappa in telefonnumret till den man söker och trycka på "ok". Öppnar gör ni genom att trycka # eller 5 på er knappsats i telefonen.
Vill ni lägga till eller ändra personer eller telefonnummer i porttelefonen kontaktar ni styrelsen, helst på nycklar@brfbergakungen.se. Uppge lägenhetsnummer, förnamn, efternamn, telefonnummer samt om ni är nyinflyttade så vi vet om övriga nummer registrerade på er lägenhet ska tas bort.
Behöver ni fler brickor eller iLoq-nycklar mailar ni oss på nycklar@brfbergakungen.se. Uppge lägenhetsnummer, namn och vad ni önskar beställa. En ny bricka kostar 200 kr och en ny iLoq-nyckel kostar 450 kr. Kostnaden påförs på kommande avgiftsavi.
Skulle ni höra oljud från trapphuset, tveka inte att se efter vad det är. Om det är ett pågående inbrott, ingrip inte utan ring till polisen - 112.
Om dörrarna hakas upp vid t.ex. flytt bör du se till att detta inte blir längre än absolut nödvändigt. Se till att porten stängs ordentligt, särskilt på vintern då portarna ibland krånglar.