Felanmälan
Fel som du bedömer är föreningens ansvar, ska du anmäla till någon i styrelsen.
Annars riskerar du att själv få betala kostnaden.
Vid akut fel på hissar eller vid akut vattenläcka (sprutande vatten), ska du felanmäla detta till berörd firma nedan.
Fasttighetsskötsel (Vardagar på dagtid)
Cemi Förvaltning
Månd-fred kl. 07-16 0774-400 990 (övrig tid telefonsvarare)
På länken http://www.cemi.se/felanmalan finns formulär för felanmälan
Akuta jourfall (På andra tider)
Dygnet Runt Fastighetsservice: 08-187 000
(Sprutande vatten)
Elavbrott
Kontrollera först om problemet finns i proppskåpet i din lägenhet. Om inte, kontakta husvärd. Det går även bra att kontakta husvärd i annat hus. Om ingen husvärd finns tillgänglig, kontakta Cemi Förvaltning.
Kabel-TV
Vid problem, kolla gärna med grannen om denne har samma problem.
Kontakta i så fall Tele2 Kundservice 90 222.
Hissar
Vid akut fel på hissen, kontakta HissGruppen AB 08-755 26 50.
Brandvarnare
Vid fel i gemensamma utrymmen, kontakta i första hand husvärd.
Ohyra
Kontakta Anticimex kundtjänst, 08-517 634 00.
Sopnedkast
Vid stopp, kontakta husvärd, styrelsemedlem eller Cemi Förvaltning.