Ny förvaltarorganisation och ny förvaltare

29 juni 2024

VIKTIGT MEDDELANDE FRÅN STYRELSEN

Från och med den 1 juli 2024 kommer Delagott att ta över förvaltningstjänsten.
Delagott kommer även att ta över fastighetsskötsel från och med 1 september 2024.
Vi ser fram emot att inleda detta samarbete och är övertygade om att detta kommer att leda till förbättrad service och effektivitet för vår förening.

Vad betyder detta?

Verksamhetsledning och teknisk förvaltning:
Avsikten med det nya upplägget är att uppfylla målet att göra styrelsen till en beslutande styrelse. För att detta ska fungera behöver förvaltningsformen ändras. Delagott´s primära ansvar blir:

       Uppföljning av att föreningen uppfyller myndigheternas krav på bostadsfastigheter

       Uppföljning av underhållsbehov och ledning av entreprenader

       Vara aktiv stöd till styrelsen

Ekonomiska frågor:
Alla ekonomiska frågor, inklusive fakturor, avgifter, hyror och liknande, hanteras fortsatt av HSB. Vänligen vänd er till dem som vanligt för att säkerställa att era ärenden hanteras snabbt och korrekt.

Felanmälan:
Felanmälan sker till HSB fram till och med den 31 augusti 2024. Efter detta datum kommer Delagott att ta över hanteringen av alla felanmälningar. Vi återkommer med mer information om detta när det närmar sig.

Kontaktinformation

Andre Kirakosyan
Telefon: 076-007 36 20 (09–17)
E-post: andre.kirakosyan@delagott.se

Fredrik Folkegård
Telefon: 073-041 61 74 (09–17)
E-post: fredrik.folkegard@delagott.se

Notera följande: För förvaltarärenden kontakta Andre i första hand.

Mer om Delagott finns här: https://www.delagott.se/om-oss