Information gällande nytt gruppanslutningsavtal med Telenor.

14 september 2019

Med start 1:a Oktober så kommer alla boende i vår förening ha tillgång till tv/bredband/stream/telefoni via Telenor. Grundutbudet är TV Flex som innefattar Tv bas + åtta valfria kanaler. För att kunna välja till de valfria kanalerna behöver varje boende kontakta Telenors kundservice 020-222 222 och det efter att installationen är klar. Bredband 250/250 blir vår gemensamma grundhastighet. Telefoni Mini ingår där ni givetvis kan behålla befintligt nr. Telenor Stream är en play/streaming tjänst som fungerar utmärkt inom EU:s gränser. En hel del nytt där varje enskilt hushåll dessutom kan uppgradera utbudet efter egna behov. 

För att ni ska kunna ta del av gruppanslutningen behöver man beställa önskade tjänster men också den utrustning som ingår dvs router och tv-box. Tänk på att det kan ta upp till en vecka att få den utrustning ni behöver - så beställ gärna redan idag 020-222 222
Uppge aktuell adress/lägenhetsnummer eventuellt även gruppanslutningskontraktet C-00072314. Observera att utrustningen kommer i två separata sändningar. I nära anslutning till driftsättning så kommer det finnas möjlighet för varje hushåll att få hjälp med själva installationen. Dock är det önskvärt och nödvändigt att man provar själv först så att de som verkligen är i behov kan prioriteras. Det kommer sättas upp bokningslistor i varje port där man får anmäla sitt intresse – så håll utkik. Viktigt är att ni kvitterat ut nödvändig utrustning i god tid innan vi har ”tekniker på plats” som annars inte kan vara behjälpliga. 

Alla frågor och funderingar som berör ovan och som dyker upp längs vägen riktas till Telenor och deras kundtjänst 020-222 222 eller via www.telenor.se. Om ni har individuella avtal med Telia idag så får ni själva kontakta Telias kundtjänst och avsluta dessa.