Du som vill ansluta dig till porttelfon behöver meddela styrelsen genom att mejla: brandatvatten@gmail.com .
Mailet måste innehålla:
Flera mobilnummer kan användas till olika namn/initialer och samma lägenhet. OBS för varje nummer du vill ansluta, så måste du skicka separat mail. Det är bara ägare till lägenheten som anmäla sig till porttelefon.
Efter att du skickat mejl så kommer uppgifterna att registreras och efter några dagar får du ett mail från brandatvatten@gmail.com om att din porttelefon är aktiverad.
Porttelefonens bildskärm vid gatuentrén visar vid sökning de boende som är anslutna i trappuppgången. Besökare söker ditt namn i bildskärmen, trycker på knappen intill namnet och porttelefonen ringer upp dig.
Du öppnar porten genom att trycka på siffran fem (5), på din telefon, efter att ha blivit uppringd.
På din mobiltelefon står det vid uppringning ”inget uppringnings-ID eller hemligt nummer eller liknande. Du ska självklart först höra dig för vem som ringer innan du öppnar porten.
För att undvika eventuella busringningar m.m. kommer porttelefonen vara stängd mellan klockan 22.00-06.00, dvs. det går inte att söka och ringa på ditt namn under den tiden.
Du kommer dock under tiden 22.00-06.00 kunna öppna porten, men bara för den som kan ditt mobilnummer eller fasta telefonnummer och slår in det på porttelefonens display.
Att ansluta sig till porttelefonen är frivilligt!
Du kan avstå helt eller också välja att ingå anonymt i porttelefonsystemet d.v.s. ditt namn kommer inte att visas i bildskärmen. Endast den som redan har ditt telefonnummer kan då ringa upp dig via porttelefonen. Viktigt att du meddelar oss i ditt mail, om du vill vara anonym.
För att avsluta ditt telefonnummer till porttelefonsystemet, kontakta styrelsen: brandatvatten@gmail.com
I och med att du lämnar dina uppgifter angående porttelefoni så godkänner du att du tagit del av GDPR-reglerna och att styrelsen får lämna dina uppgifter till Baxec AB som hanterar tekniken bakom porttelefonin.
Se nedan dokument
Se nedan dokument