HSB ansvarar för fastighetsskötseln i föreningen.
Det är medlemmarnas ansvar att själva anmäla fel i den egna lägenheten. Felanmälan görs till HSB via webbformulär eller telefon, se HSBs hemsida.
Medlemmarna har också ett ansvar att anmäla fel som upptäcks i föreningens gemensamma områden och lokaler. Sådan felanmälan görs i första hand till styrelsen (genom formuläret här eller kontakta styrelsen) och i andra hand till HSB (se kontaktuppgifter i texten ovan).
För anmälning av allvarliga akuta fel under nätter och helger kontaktas HSBs jourtjänst per telefon 010-442 11 00 och vidarekoppling till Securitas. Observera att fel som anmäls till jourtjänsten avhjälps till avsevärt högre pris än annars. Tjänsten ska därför användas bara vid anmälan av akuta allvarliga fel. Vid tveksamhet kontakta om möjligt styrelsen genom formuläret längst ned på sidan (eller se kontaktuppgifter på hemsidan eller på anslagstavlan i trapphuset).
Enligt vårt avtal med HSB kan du, mot avgift, även få hjälp med att t.ex. byta tvättställsblandare eller görs vissa installationer. För prisindikation se HSBs prislista fastighetsservice boende 2023. För definitivt kostnadsbesked, kontakta HSB, se HSBs hemsida.