Förlängning av fibernätverkskabel i alla lägenheter

25 november 2019

Vidaredragning av uttag för internet

Arbetet med gruppanslutningen som röstades igenom på extrastämman har nu börjat och glädjande nog kommer förlängningen av uttaget att ske innan jul. Vidaredragning sköts av en underleverantör till Ownit Bredband. De kommer att lämna en avisering till alla medlemmar under vecka 49 om tid och datum för vidaredragningen, därefter kommer arbetet att ske under vecka 50 och 51. På aviseringen kommer det finnas kontaktuppgifter till arbetsledaren som kan svara på medlemmarnas frågor.

Gruppanslutningen är sedan planerad att träda i kraft den 12 februari 2020, då vårt avtal med Telia löper ut. Ett informationsblad från Ownit håller på att tas fram med all information gällande övergången till Ownit och kommer att skickas ut till alla medlemmar så fort den är klar.