Kallelse till extrastämma om gruppanslutning

04 oktober 2019 Föreningen avser att gruppansluta samtliga lägenheter till en internetleverantör för att ge alla ett snabbt och stabilt internet till ett mycket fördelaktigt pris.

KALLELSE TILL EXTRASTÄMMA

I föreningslokalen på Astrakangatan 2

24/10 2019 kl. 19:00

BAKGRUND

Föreningen avser att gruppansluta samtliga lägenheter till en internetleverantör för att ge alla ett snabbt och stabilt internet till ett mycket fördelaktigt pris. En arbetsgrupp har tagit in offerter från de största leverantörerna i branschen och vägt dem mot varandra för att komma fram till det bästa alternativet för medlemmarna. Ett informationsmöte hölls den 26 september 2019 där medlemmarna kunde ställa frågor och göra sin röst hörd i frågan.

UNDERLAG TILL BESLUT

• Styrelsen föreslår anslutning till leverantören Ownit via fibernätet.
  • Hastigheten på bredbandet är 1000/1000 Mbit till varje lägenhet.
  • Bindingstiden är 60 månader, vilket anses vara standard vid gruppanslutingar.
  • Kostnaden är 79kr/månad för varje lägenhet.Ownit kommer att förlänga uttaget som nu sitter i hallen med 15 meter till valfri plats i lägenheten, kostnaden för detta är 16kr per lägenhet per månad och föreningen står för denna kostnad.
  • Tjänstefördelare (trådlös router) ingår i kostnaden och banar väg för framtida IPTV-lösning (TV via bredbandet) Ingen förändring för TV-abonnemanget kommer att ske nu.

FÖRSLAG TILL BESLUT

Styrelsen föreslår att rösta om gruppanslutning av internet genom leverantören Ownit enligt punkterna ovan.