I föreningens stadgar regleras det vem som ansvarar för reparationer och underhåll av lägenheterna. Generellt kan man säga att bostadsrättshavare ansvarar för inre reparationer och underhåll av lägenheterna, och föreningen ansvarar för det yttre underhållet såsom fasader och yttertak samt gemensamma sophus och förråd. Viss del av årsavgiften sätts av för framtida underhåll av gemensamma delar, så kallat yttre underhåll.
Alla boende i Bronskatten kan få hjälp med fel som uppstår i lägenheten eller föreningens gemensamma utrymmen genom att göra en felanmälan hos HSB. Det kan handla om stopp i avlopp, trasiga blandare eller elfel. Felanmälan gör du enkelt här: felanmalan.hsb.se
Eller ringer till Kund- och medlemsservice (KOMS) på telefonnummer 08-442 11 00.
Uppstår en akut situation kan du nå HSB dygnet runt via jourtelefonen 08-695 00 00.
Vill du ha hjälp med till exempel tapetsering och målning så kan du också vända sig till HSB. På så sätt kvalitetssäkrar vi de jobb som utförs i lägenheterna. Genom avtal med HSB har föreningens medlemmar möjlighet att utnyttja dessa tjänster.