Rutin för överlåtelser
Överlåtelser administreras av föreningens ekonomiförvaltare samt föredras och godkänns av styrelsen. Styrelsen har en månad på sig att administrera en överlåtelse från det att samtliga handlingar i överlåtelsen är klara och har kommit föreningen tillhanda. Beslut om överlåtelse verkställs på styrelsemöte. Vid överlåtelser där samtliga handlingar kan godkännas har styrelsen via så kallad "delegation" möjlighet att godkänna eller avslå överlåtelsen mellan två styrelsemöten. Överlåtelsehandlingarna skickas i original direkt till föreningens fastighetskontor på adress, se länk till adressinformation.
Till medlemsansökan ska fogas styrkt kopia på överlåtelsehandling som ska vara underskriven av köpare och säljare och innehålla uppgift om den lägenhet som överlåtelsen avser samt pris. Motsvarande gäller vid byte och/eller gåva. Om överlåtelsehandlingen inte uppfyller formkraven är överlåtelsen ogiltig.
Överlåtelseavgiften betalas av köparen.
Grundkrav för godkännande av ny medlem
Kom ihåg att samtliga nycklar som går till föreningens utrymmen, förutom lägenhetsnycklar, skall återlämnas till styrelsen.
Du får alltså inte överlämna föreningens nycklar direkt till den nye lägenhetsinnehavaren/nye medlemmen.