Nycklar & passagebrickor

Passagebrickor / Tags

För att beställa nya passagebrickor,  kontakta HSB Kund och Medlemsservice.

För att anmäla gamla passagebrickor borttappade eller stulna, kontakta styrelsens nyckelansvarig (styrelsen@brfdiktaren.se).

---

To order new tags, contact HSB Customer and Member Service.

To report old tags lost or stolen, contact the board's key manager (styrelsen@brfdiktaren.se).

Nycklar / Keys

För beställning av nya eller ersättning av borttappade lägenhetsnycklar och postfacksnycklar så skall boenden kontakta styrelsens nyckelansvarig (styrelsen@brfdiktaren.se) från den e-postadress som är registrerad i MittHSB.

I mejlet skall följande anges: 

  • Vilken eller vilka nycklar det gäller.
  • Markeringar och nummer som står på nyckeln (Gäller lägenhetsnyckel). Alternativt skicka en bild på båda sidor av kvarvarande nyckel som referens.
  • Förnamn, efternamn och telefonnummer för den boenden som skall hämta ut nya nycklarna.

 ---

To order new or replace lost apartment and mailbox keys, residents must contact the board's key manager (styrelsen@brfdiktaren.se) from the e-mail address registered in MittHSB.

The following must be stated in the email:

  • Which key(s) this concerns.
  • Markings and numbers on the key (Applies to apartment keys). Alternatively, send a picture of both sides of a remaining key for reference.
  • First name, last name and phone number of the resident who will pick up the new keys.