Vi på Sweax fastighetsförvaltning är otroligt glada över att vi fått förtroende att bli en del av er fina bostadsrättsförening. Från och med 1 januari 2024 tar vi över ansvaret för vissa delar av er fastighetsförvaltning. I detta utskick hittar ni lite information om vad vårt uppdrag hos er innebär, vilka förändringar som kommer att ske och hur ni på bästa sätt kommer i kontakt med oss som fastighetsskötselleverantör med eventuella angelägenheter.
Vårt uppdrag
Sweax kommer att tillhandahålla fastighetsskötsel (ej lokalvård). Det innebär bl.a. att vi kommer att ha fastighetsskötare på plats som ronderar och se över er fastighet och som löpande hanterar felavhjälpande underhåll som uppstår längs vägen. Vi kommer även ta hand om er utemiljö och löpande sköta om gräsytor, rabatter och häckar m.m i enlighet med vår avtalade arbetslista. På vintern ansvarar vi även för snöröjningen och halkbekämpningen.
Sweax vision
”Sweax ska genom engagerade och kunniga medarbetare göra livet enklare för våra kunder. Med ett proaktivt och digitalt arbetssätt skapar vi en personlig och prisvärd förvaltning. Som Sweaxare fokuserar vi på kvalitet och hållbarhet där vi tillsammans med våra kunder formar de rätta förutsättningarna för en god livsmiljö i både privata och offentliga rum”.
Felanmälan
Om ni upptäcker fel på fastigheten som härrör allmänna utrymmen, allmän belysning, huskroppar, central värme, el och vatten samt på gårdar och gemensam utrustning i utemiljö ska detta alltid felanmälas till vår kundserviceavdelning.
Varför ska man felanmäla till vår kundservice? Helt enkelt för att då dokumenteras ärendet och skickas vidare för hantering via ett digitalt datasystem och vidare till er fastighetsskötare. En säkerhet och dokumentering för att vi ska utföra vårt uppdrag på bästa sätt.
Arbeten hos bostadsrättsinnehavaren
Vi hjälper till med att åtgärda fel och vissa småreparationer i lägenheterna, tänk dock på att kostnader för detta är något man som bostadsrättsinnehavare står för själv i enlighet med föreningens stadgar.
Våra arbetstider
Helgfria vardagar 07.00 – 16.00, lunchstängt 11.00 – 12.00
Lokalt produktionskontor: Bristagatan 16, 195 60, Arlandastad
Kontakta oss
För kontakt och felanmälan till vår kundservice:
Ring oss på 08-588 399 90
Göra felanmälan på vår hemsida Https://sweax.se/felanmalan
Mejla på info@sweax.se
Kontaktuppgifter till oss kommer även sättas upp i era trapphus.
Jour
Efter klockan 16.00 kan man ringa jouren vid akuta fel, tänk på att bara använda jouren till det som är akut. Ex. akut vattenläcka. Gör man bedömningen att felet kan anmälas nästkommande vardag skall man alltid göra detta för att bespara föreningen onödiga kostnader. Fel inne i lägenheterna som enligt stadgar är bostadsrättsinnehavarens ansvar debiteras bostadsrättsinnehavaren, detta gäller även vanliga felanmälningar som rör vissa typer av lägenhetsarbeten. Kolla gärna med er tekniska förvaltare eller i era stadgar om ni är osäkra på om felet står under ert ansvar som bostadsrättsinnehavare.
Ert jourtelefonnummer: 08-564 216 35
Vi ser verkligen fram emot att få lära känna er närmare och att få leverera en kvalitativ och personlig fastighetsskötsel till er på Brf HSB Dragonen.
Med vänliga hälsningar
Er fastighetsskötselleverantör
Sweax