Beställning av inglasning, markis och eluttag på balkong

11 april 2022 Styrelsen behöver ditt ställningstagande angående tillval inom ramen för fasad-och balkongprojektet för att kunna skicka en beställning till leverantörerna. Ditt ställningstagandet är bindande vilket innebär att man ålägger sig att betala de tillval som beställts. Beställningen behöver vara styrelsen tillhanda senast den 24 april 2022.
Styrelsen behöver ditt ställningstagande angående tillval inom ramen för fasad-och balkongprojektet för att kunna skicka en beställning till leverantörerna. Ditt ställningstagandet är bindande vilket innebär att man ålägger sig att betala de tillval som beställts. Ställningstagandet kommer inte kunna revideras i efterhand oavsett om man önskat beställa några tillval eller inte. Det som varje medlem behöver ta ställning till är om de vill beställa inglasning av balkong, manuell eller motordriven markis samt eluttag på balkongen. Kostnad för samtliga tillval:
  • Inglasning av balkong: 36 250 kr
  • Manuell markis: 15 625 kr
  • Markis med motor: 28 750 kr
  • Eluttag på balkong inklusive montering och 10m kabeldragning: 2 500 kr
 
Beställningen (se bifogad fil nedan) behöver vara styrelsen tillhanda senast den 24 april 2022. Påskriven beställning läggs i styrelsebrevlådan bredvid tvättstugorna i hus 5. Önskas inga tillval ber vi er fylla i det och lämna den tomma beställningen i styrelsebrevlådan.
 
De medlemmar som redan har ett eller flera tillval kommer att få motsvarande tillval utan kostnad och behöver därför enbart kryssa i tillval som önskas utöver vad medlemmen har idag. De tillval som medlemmen redan har ska tydligt skrivas på den streckade linjen på nästa sida. Detta gäller enbart inglasning och markis.
 
Betalning för valda tillbehör görs sedan via bankgiro till föreningens konto och ska vara föreningen tillhanda senast den 30 juni 2022. Mer information om betalning, inklusive bankgironummer och betalningsreferens skickas ut till medlemmar efter gjord beställning.
 
Vi vill även påminna om att balkongerna ska tömmas för att renoveringarna ska kunna genomföras. I porten samt utanför tvättstugorna kommer det sitta tidsplan och information som vi ber er att hålla koll på så att projektet löper på så smidigt som möjligt.
 
Vid eventuella frågor och funderingar, maila gärna styrelsen på styrelse@brfeknas.se.
 
Med vänliga hälsningar
Styrelsen för Brf Eknäs