Felanmälan kan göras till Åkerlunds Fastighetsservice AB för fel och brister som man som bostadsrättshavare själva ansvarar för enligt föreningens stadgar. Observera att bostadsrättsföreningen betalar ej beställda arbeten/ fakturor som enligt föreningens stadgar skall betalas av den enskilde brf- innehavaren. Felanmälan som gäller föreningens ansvar ska anmälas till Åkerlunds. Hyresgäster i föreningen anmäler fel och akuta åtgärder enligt nedan. Kostnader som åligger bostadsrättsinnehavarens ansvar skall enligt stadgarna faktureras direkt till brf-innehavaren av Åkerlunds. Läs vidare i föreningens stadgar.
Akuta fel som inte kan vänta se nedan.
Som bostadsrättsinnehavare och hyresgäst i föreningen är man skyldig att anmäla fel och brister som kan riskera skador på fastigheten eller skada på tredje man.
Åkerlunds Fastighetsservice AB
Tel. 08-39 06 50
Måndag–torsdag 8–16
Fredag 8–15
Lunchstängt 12–13
Vid katastrofläge under lunchtid samt fredagar 15–16: 070-766 63 68
Akuta fel efter klockan 16 samt helger: Dygnet–runt-service, tel. 18 70 00
Fel som ej kräver tidsbokning kan anmälas per e-post till: felanmalan@akerlundsfastighet.se
Vid fel på hissen ring Nacka Hisservice: 08-773 47 50.