Felanmälan – HSB Brf Ektorpshöjden

Välkommen till vår sida för felanmälan! Här hittar du information om hur du som bostadsrättsinnehavare eller hyresgäst kan anmäla fel och brister, samt vad som gäller för kostnadsansvar och akuta åtgärder.

Vem gör felanmälan och vad gäller?

 

  • Bostadsrättsinnehavare: Du ansvarar för att åtgärda fel och brister i din lägenhet som enligt föreningens stadgar tillhör dig. Om du beställer en tjänst för något som ligger inom ditt ansvar, faktureras du direkt av Åkerlunds Fastighetsservice AB.
  • Föreningens ansvar: Fel som rör fastighetens gemensamma delar eller föreningens ansvar ska anmälas direkt till Åkerlunds Fastighetsservice AB.
  • Hyresgäster: Anmäl fel och akuta åtgärder direkt till Åkerlunds enligt informationen nedan.
  • Observera: Föreningen står inte för kostnader för arbete eller fakturor som enligt stadgarna är bostadsrättsinnehavarens ansvar. Läs mer i föreningens stadgar.

Akuta fel och ansvar

Som bostadsrättsinnehavare och hyresgäst är du skyldig att omedelbart rapportera fel och brister som kan orsaka:

  • Skador på fastigheten.
  • Risk för skada på tredje man.

 

Kontaktuppgifter för Felanmälan

Åkerlunds Fastighetsservice AB

Telefon (kontorstid): 08-39 06 50

  • Måndag–torsdag: 08.00–16.00
  • Fredag: 08.00–15.00
  • Lunchstängt: 12.00–13.00

Telefon (akuta ärenden under lunch & fredagar 15.00–16.00): 070-766 63 68

Telefon (dygnet-runt-service, kvällar och helger): 08-18 70 00

E-post för icke-akuta felanmälningar: felanmalan@akerlundsfastighet.se

 

Vid fel på hissen: 

Kontakta Nacka Hisservice: 08-773 47 50