Vem gör felanmälan och vad gäller?
- Bostadsrättsinnehavare: Du ansvarar för att åtgärda fel och brister i din lägenhet som enligt föreningens stadgar tillhör dig. Om du beställer en tjänst för något som ligger inom ditt ansvar, faktureras du direkt av Åkerlunds Fastighetsservice AB.
- Föreningens ansvar: Fel som rör fastighetens gemensamma delar eller föreningens ansvar ska anmälas direkt till Åkerlunds Fastighetsservice AB.
- Hyresgäster: Anmäl fel och akuta åtgärder direkt till Åkerlunds enligt informationen nedan.
- Observera: Föreningen står inte för kostnader för arbete eller fakturor som enligt stadgarna är bostadsrättsinnehavarens ansvar. Läs mer i föreningens stadgar.
Akuta fel och ansvar
Som bostadsrättsinnehavare och hyresgäst är du skyldig att omedelbart rapportera fel och brister som kan orsaka:
- Skador på fastigheten.
- Risk för skada på tredje man.
Kontaktuppgifter för Felanmälan
Åkerlunds Fastighetsservice AB
Telefon (kontorstid): 08-39 06 50
- Måndag–torsdag: 08.00–16.00
- Fredag: 08.00–15.00
- Lunchstängt: 12.00–13.00
Telefon (akuta ärenden under lunch & fredagar 15.00–16.00): 070-766 63 68
Telefon (dygnet-runt-service, kvällar och helger): 08-18 70 00
E-post för icke-akuta felanmälningar: felanmalan@akerlundsfastighet.se
Vid fel på hissen:
Kontakta Nacka Hisservice: 08-773 47 50