Tvättider bokas i ELS (Electrolux Laundry Systems) med hjälp av bokningstavlor utanför respektive tvättstuga, via webbgränssnitt eller i mobil app för iOS och Android.
Dörrarna till tvättstugorna låses upp av systemet vid bokad tvättid (en timme före samt efter), men kan även alltid öppnas manuellt med lägenhetsnyckel.
I källarplan, utanför tvättstugorna i respektive fastighet sitter en bokningstavla. Svep portbrickan över den blå symbolen för att logga in.
Följ sedan anvisningarna i nedan manual:
Instruktion för ELS Vision
Alla bokningar kan även göras via en hemsida för att därmed slippa gå ner i källaren för att boka eller ändra tvättid.
Gå till: http://boka.brfentitan.se i din webbläsare
För att logga in i systemet behöver du ett användarnamn och ett lösenord. Användarnamnet hittar du på din senaste avi från HSB för avgiften till föreningen. Under specifikation anges ett nummer i formatet: 99-2057-X-YYY-Z.
Ditt användarnamn till systemet är det tresiffriga numret representerat av YYY ovan.
Ditt lösenord är ditt användarnamn med siffran noll framför dvs. enl. ovan exempel 0YYY
Följ sedan anvisningarna i nedan manual:
Instruktion för ELS Vision Webb
App för bokning av tvättid finns för iOS och Android och heter Electrolux Vision Mobile.
Börja med att hämta appen i Appstore eller Google Play.
https://itunes.apple.com/se/app/electrolux-vision-mobile/id880022671
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.electrolux.visionmobile&hl=sv
På en dator eller separat enhet gå sedan till webbokningen enligt instruktionen ovan. Logga in, välj bokningstavlan för din fastighet och på sidan som då visas finns i nederkant en länk som heter ”Använd mobilen för att boka”. Klicka på denna och en QR-kod visas.
Starta appen på din telefon och välj Scanna QR-kod. Scanna koden och du är nu inloggad och kan boka tvättid i din telefon. Du kan med hjälp av appen även få dina tvättider inlagda i din kalender för att påminnas om dem när de inträffar.
För mer info se nedan manual:
Instruktion för ELS Vision Mobile
Ändras några regler kring bokning av tvättider med det nya systemet?
Nej, alla tider och regler är desamma och alla har fortfarande tillgång till tvättstugorna även när man inte har bokat tvättid genom att använda nyckel.
Vem kontaktar man om det är något fel?
Systemet är nytt för oss i Brf Entitan och har säkert mindre fel som vi inte har upptäckt vid installation. I första hand, prova igen om exempelvis en hemsida visar felmeddelande eller inloggning inte fungerar. Skicka annars gärna ett mejl till info@brfentitan.se eller lämna ett meddelande på telefon 08-18 59 28 för att vi ska kunna samla ihop fel/ändringar och förbättra systemet.