Eon ska bygga om i fjärrvärmenätet för att få en stabilare drift. Detta innebär tyvärr ett leveransavbrott för boende i bland annat vår förening. De berörda föreningarna är Brf Kvarnen, Brf Fågelsången, Vibblabyvägen 97-99 & Järfällavägen 130. Eon ber i förväg om ursäkt för de störningar detta medför.
Du som har fjärrvärme från E.ON kan få information via sms eller mejl när det är störningar i fjärrvärmeleveransen. Eon skickar ett meddelande om när avbrottet förväntas vara avhjälpt och uppdaterar förstås prognostiden för arbetet om det behövs.
Du kan registrera dig på kommun- eller länsnivå till tjänsten och ange flera nummer eller mejladresser. På så sätt kan du ha koll på fritidshuset även när du är hemma och tvärt om!
Om det blir störningar i fjärrvärmeleveransen som berör någon av de kommuner eller län som du har registrerat för tjänsten, får du ett sms eller mejl från Eon med information om avbrottet och när det ska vara åtgärdat. När felet har avhjälpts får du ett nytt meddelande och du har sannolikt fått tillbaka värmen igen.
https://www.eon.se/privat/avbrott/vaermeavbrott/sms--och-mejlservice.html
Om du fortfarande inte har värme i fastigheten, trots ett meddelande om att felet ska vara avhjälpt, beror det sannolikt på att felet är löst men att det tar en stund innan värmen har nått full effekt hos dig. Om du inte anser att felet är löst, tveka inte att kontakta Eon (eller din fastighetsägare) och meddela detta så att felet kan åtgärdas så fort som möjligt.
Eon tar emot din felanmälan alla dagar dygnet runt: 010-228 39 27
https://www.eon.se/kundservice
Mer detaljer kan ni se på Eon's hemsida enligt info nedan.
Avstängningen påverkar värme- och varmvattenleveranserna, kallvattnet påverkas inte.
Se aktuella avbrott här: https://www.eon.se/fjarrvarme/avbrott/aktuella
Eon ber om överseende med de olägenheter detta kan medföra för er.
Har ni frågor eller behöver mer information kontakta Eon.