Porttelefoner

Föreningens porttelefoner, både i Kvarteret Färjan och Dykaren, är aktiverade mellan kl. 07.00 och 21.00. Utanför dessa tider krävs en passerbricka för att komma in genom portar och grindar.

Porttelefonerna är kopplade till den registrerade lägenhetsinnehavarens telefon. Programmering av porttelefonerna, inklusive registrering och uppdatering av telefonnummer, utförs endast via Färjans felanmälan. För att anmäla eller ändra telefonnummer, skicka ett e-postmeddelande till felanmalan@spetsudden.se.

Så fungerar porttelefonen
För att släppa in en besökare, tryck på * eller 5 på din telefon när porttelefonen ringer. Om du inte vill släppa in personen, avslutar du bara samtalet.

Kvarteret Färjan har två porttelefoner: vid Alströmergatan 32 (huvudentrén) och Svarvargatan 4.

I övriga portar finns endast kodlås, vilket innebär att medlemmar som bor i Kvarteret Färjan inte kan "ringa in" sig själva om de saknar passerbricka.