Under perioden 1 September till 31 December kommer Telenor tillsammans med Wirecom att uppgradera bredbandsnätet i Färjan till fibernätverk. Detta innebär att Wirecom behöver komma in i din lägenhet. Alla boende kommer få en avisering i brevlådan en (1) vecka innan arbetet påbörjas i din trappuppgång.
Arbetet kommer att ske mellan 08:00-18:00 på vardagarna.
Arbetet innebär att Telenor och Wirecom kommer byta alla kablar till lägenheterna samt montera nya fiberkonvertrar. Avbrottstiden för internet i de lägenheter som Wirecom fått tillträde till kommer minimeras i största möjliga mån och lägenheten kommer så snart det är möjligt att få tillbaka internetanslutningen. Det kan även förekomma avbrott i uppkopplingen löpande under arbetet, då teknisk utrustning måste bytas.
Mer information om ny hårdvara kommer skickas ut separat.
Den 5 september kommer det hållas ett informationsmöte där mer information kommer ges och frågor kan ställas. Se separat avisering i trapphusen.
Är det inte möjligt att vara hemma när arbetet utförs ska lägenhetsnyckel lämnas i ett kuvert med namn och lägenhetsnummer på, i postlådan vid Färjans expedition mitt emot tvättstugan. Nyckeln behöver vara inlämnad senast fredagen före den vecka arbetet ska utföras. Observera att det inte är möjligt att boka in exakta besökstider för arbetet.
Finns det hund eller katt i lägenheten ska en lapp sättas upp på utsidan av dörren.
Alla frågor om installationen ska skickas till Wirecom på farjan@wirecom.se
De lägenheter som inte gett tillträde får ett andra försök och dessa lägenheter kommer aviseras separat. Efter det andra försöket kommer eventuella lägenheter som inte fått ny bredbandsinfrastruktur installerad att själva få bekosta denna installation.