Felanmälan

Fel i bostadsrättslägenheten hanteras vanligen av medlemmen själv enligt föreningens stadgar. Kontakta styrelsen vid frågor angående detta. FSS Fastighetsservice som föreningen anlitar utför även arbete på uppdrag av enskilda medlemmar.Felanmälan till FSS Fastighetsservice

Du kan göra en felanmälan på tre sätt: telefon, e-post och webb. Oavsett hur du gör ska du uppge ditt tvåsiffriga lägenhetsnummer (det finns även ett fyrsiffrigt nummer som Posten och Skatteverket använder).

Om din felanmälan gäller elfel och du misstänker att en huvudsäkring har gått kan du börja med att ringa någon i styrelsen som kan hjälpa dig att byta säkring. Att ringa jouren efter klockan 16.00 på vardagar eller på helgen kostar föreningen cirka 3 000 kronor. Om någon i styrelsen kan hjälpa dig att byta huvudsäkring får du dessutom hjälp betydligt snabbare än om du ringer jouren.  

Telefon
Vardagar mellan klockan 08.00 – 16.00: 08-657 90 90
Övriga tider: 08-18 70 00

E-post
felanmalan@fss.se

På webben
www.fss.se

Se även Fel i lägenheten

Felanmälan hiss

Vi har serviceavtal med Aseka. Kontakuppgifter för felanmälan finns på https://www.aseka.se/Pages/Kontaktsida.html

Felanmälan garaget

Det är Finnboda Hamn Samfällighet, FHS, som är ansvarig för garaget. De anlitar Nacka Drift och Skötsel. Därför göra felanmälan till dem. 

Nacka Drift & Skötsel AB
Felanmälan: Vardagar 08.00 - 16.00.
Telefon: 073 551 37 45

Felanmälan på webben: www.nackadrift.se

Vid akuta fel övrig tid ring telefon: 08-18 70 00.

Felanmälan sophämtning

Vid utebliven sophämtning kontakta styrelsen eller Nacka kommun. Om det inte händer något och kärlen är överfulla ring 08-718 90 00.