Föreningen har sedan 1:a maj 2024 ett gruppavtal (service start 13 maj 2024) med Bahnhof där vi har upphandlat 1 GBit/s bredband och telefoni abonnemang till alla medlemmar. Grundkostnaden på 60 kronor/månad för dessa tjänster läggs till ordinarie månadsavgift men redovisas separat på avin. Medlemmarna betalar endas för extra tjänster samt trafikavgifter.
Vid problem eller frågor kontaktar man Bahnhofs kundtjänst via webben eller på telefon 010-510 00 00 (öppettider). Upplever du att du inte får stöd, svar eller support så sänd gärna ett mejl till styrelsen@brf-fjadern.se så tar vi det vidare med vår kundansvarige på Bahnhof.
För att få lägsta möjliga månadsavgift så ingår det inte router i avtalet utan boende måste själva köpa router eller använda egen befintlig router. Det är möjligt att köpa en passande router från Bahnhof till fördelaktigt pris, se informationsbrev nedan eller kontakta kundtjänst.
Det är möjligt att använda en router från en annan leverantör än den Zyxel router som Bahnhof erbjuder, men notera att om man vill ha fast telefoni så måste man använda rätt routermodell från Bahnhof. Notera också att om man vill ha nummerpresentation så kostar det 10 kronor/månad. För de som fortfarande använder fast telefoni är det möjligt att flytta med ert nuvarande telefonnummer genom att kontakta Bahnhofs kundtjänst (engångskostnad på 199 kronor för nummerportering).
Om det blir ett tillfälligt avbrott för dig som enskild användare, kan du först testa med att starta om din router, dvs dra ut strömsladden, vänta ca 30 sek, och sedan sätta i den igen. Bor du i radhus, starta om både responder och router, i den ordningen, dvs vänta ca 30 sek från det att du dragit ur sladden tills att du sätter i den igen med respektive modul.