Bredband

Brf Fjädern har gruppavtal med Telenor.

Notera att vårt avtal med Telenor upphör och vi byter till Bahnhof från 13 maj 2024

Föreningen har sedan 1:a november 2013 ett gruppavtal med Telenor (tid Bredbandsbolaget) där vi har upphandlat   250/250 MBit/s bredband och telefoni abonnemang till alla medlemmar (avtalet uppdaterat 2020). Kostnaden för dessa tjänster läggs till ordinarie månadsavgift men redovisas separat på avin. Medlemmarna betalar endas extra tjänster samt trafikavgifter. Varje medlem har dock rätt att beställa extra tjänster (t ex snabbare bredband eller billigare samtal till utlandet) direkt till Telenor och då betalar man de extra tjänsterna separat.

Vid problem eller frågan ska man kontakta Telenors kundtjänst på telefon 020-222 222, alla vardagar mellan kl.08:00–21:00 och helger mellan kl.10:00–19:00. Upplever du att du inte får stöd, svar eller support så sänd gärna ett mejl till pernilla.andree@brf-fjadern.se så tar hon det vidare med vår kundansvarige på Telenor.

Vid flytt så ska man skicka tillbaka router till Telenor. Nyinflyttade medlemmar måste ringa till kundtjänst och beställa egna routrar samt begära aktivering av tjänster.

Vad innebär det för mig som enskild medlem ? Hur mycket kostar det ? Var det några andra erbjudande ? Vad händer nu ? Svar på dessa och några andra frågor hittar du i filerna nedan (dock har de Bredbandsbolagets logga men informationen stämmer ändå):