Varje medlem har dock rätt att beställa extra tjänster (t ex snabbare bredband eller billigare samtal till utlandet) direkt till Telenor och då betalar man de extra tjänsterna separat.
Nuläge: Vi vet att flera boende under vintern har upplevt driftsstörningar vad gäller Internet och tog upp detta med vår kontaktperson på Telenor under ett möte i måndagskväll.
Enligt deras rapporter har vi anmält totalt 31 ärenden rörande driftsstörningar under perioden 1/2,2019 – 24/2, 2020. Detta anses vara ett lågt antal men i stort sett alla dessa under oktober 2019 – januari 2020.
Telenor har upptäckt en felkälla som de tror har orsakat de störningar vi upplevt. Det fanns problem vid en knytpunkt i Sickla som påverkat stora delar av Nacka (alltså inte bara vår förening). Detta ska nu vara åtgärdat och vi bör uppleva en stabilare leverans av Telenors tjänster.
Skulle du uppleva störningar kontakta supporten enligt ovan! Vi har inget gemensamt supportärende utan alla kontaktar på egen hand. Vi kommer framgent att ha återkommande kontakt med Telenor och får rapport om antalet ärenden.
Upplever du att du inte får stöd, svar eller support från Telenor, så sänd gärna ett mejl till
pernilla.andree@brf-fjadern.se så tar jag det vidare med vår kundansvarige på Telenor som har lovat att förbättra deras kundsupport.
Hoppas det gav lite klarhet!