Felanmälan & service

Om det inte är ett akut problem som du ska felanmäla; kontakta styrelsen och låt styrelsen skicka vidare felanmälan till berörd entreprenör.

Kontakta alltid styrelsen om du gör en felanmälan och berätta vilken typ av felanmälan du gjort. Kom ihåg att det oftast är ganska så dyrt att göra en felanmälan så om det inte är ett akut problem, vänta gärna tills det är vardag, eller låt styrelsen göra felanmälan.

Hiss

Kone sköter om våra hissar och man kan ringa och göra felanmälan på 020 722020. Kones kundtjänst når man dagtid på 08 7523500.

Huset

Vi har ingen extern förvaltare av huset utan använder oss av HSB:s jourtjänst. Kontakta således styrelsen om något behöver åtgärdas.

Värme & vatten

Finns det ingen värme eller varmvatten är det ett akut problem och behöver åtgärdas omgående. HSB sköter vår tekniska förvaltning på jour vilket betyder att om något gått sönder kommer de och fixar det. Dagtid kan man ringa HSB på 010 4421100. HSB har även en dygnet runt-jour som man kan nå på 020 1401616.

Allmänna utrymmen (soprum, loftgångar och trapphus)

Är det kaos i något av våra allmänna utrymmen, blir det inte städat som det skall? Kontakta då styrelsen.

Internet & telefoni samt IP-tv

Telenor tillhandahåller internet till fastigheten och man kan nå deras kundtjänst på 0770 777000 eller så kan man chatta med dem via deras hemsida.

TV

Tele2 sköter om vår analoga och digitala tv och man kan nå deras kundtjänst på 90 222 eller via deras hemsida.

Saknar du postleverans?

Tidningsbudet och brevbäraren har egna portkoder till vår fastighet. Portkoderna är upplagda enligt deras önskemål och vi försöker att inte byta dessa koder om det inte är ett måste. Har du blivit utan tidningen, kontakta i så fall tidningen i fråga och be dem förklara.