HSB – Teknisk förvaltning ska kontaktas för:
– Felanmälningar som är fastighetsägarens ansvar, såsom exempelvis avloppsstopp, elfel, sopstopp, belysningsfel i trapphus, justeringar av dörrar och dörrstängare, ventilationsfel, droppande kranar mm
– Akuta skador i fastigheten (vattenskador, större elfel mm)
OBS! Tills vidare vill vi att fel på varmvattnet i första hand anmäls till styrelsen via formuläret på denna sida.
HSB Kund- och Medlemsservice
010-442 11 00
Klicka här om du vill göra Felanmälan via HSB:s hemsida
HSB – Kund- och Medlemsservice åtgärdar även sådana fel som är bostadsrättsinnehavarens ansvar. Kostnaden faktureras dock beställaren
Övriga företag att kontakta vid fel på respektive anläggningar:
Tvättstuga, maskiner
Electrolux Tvättmaskiner
077-1615200
Sopsuganläggning
Envac Scandinavia AB
08 – 775 33 70
Hissar
Stockholms Hiss & Elteknik
08-4498989
Lås
AB Byggbeslag Lås och säkerhet
08-6817800
Kabel-TV
ComHem
0771-550000
Bredband
Telenor
020-222222
Jour
HSB Jouren ska kontaktas för:
– Akuta fel, vilka ligger utanför fastighetsskötarnas normala arbetstid. Observera att jourutryckningar är dyra och endast anlitas i ärenden som absolut inte kan vänta till påföljande arbetsdag och anmälan till HSB Teknisk förvaltning enligt ovan
HSB Jouren
08-695 00 00
Styrelsen
Styrelsen kan kontaktas med epost till styrelsen.flygslapet@gmail.com
Valberedning
Valberedningens uppgift är att föreslå styrelsemedlemmar på årsmötena. Styrelsearbete är både roligt och lärorikt – DU har chansen att bli invald! Kontakta Clément Ouaine.
Förvaltare
Frågor som hanteras av förvaltaren:
– Iakttagelser i fastigheten som kan röra skador, säkerhet, bristfälligheter etc
– Akuta skador i fastigheten (vattenskador, större elfel etc)
– Andrahandsuthyrning
– Ärenden eller klagomål som kan uppkomma pga en beställd entreprenörs arbete i fastigheten
– Bostadssociala frågor (störande grannar, konflikter etc)
– Stadgefrågor
Vår förvaltare på HSB Stockholm heter Shahriyar Mumand.