I framtiden är det återigen HSB Stockholm som har tilldelats uppdraget att ta hand om fastigheterna vi bor i och från och med den 1 januari 2025 kommer de att ansvara för den ekonomiska/administrativa förvaltningen och fastighetsförvaltningen.
Ovanstående innebär att alla de tjänster vi köper inom ekonomi, administration, teknik, mark & trädgård och fastighetsskötsel nu finns inom samma organisation vilket kommer att förenkla arbetet och kontakterna för såväl styrelse som för dig som boende.
Under december månad kommer alltså dina nya avgifts- och hyresavier att skickas från HSB Stockholm och i samband med att du erhåller dessa så medföljer även information om de olika betalningsalternativ som erbjuds. I princip så innebär det ingen skillnad för dig som boende då du kommer att erbjudas samma alternativ som du har i dagsläget.
Här på hemsidan uppdaterar vi löpande all information som rör dig som boende så besök gärna denna med jämna mellanrum.
Observera att bytet av förvaltare sker vid årsskiftet och att du fram till dess använder samma kontaktytor som i dagsläget. I samband med övergången till vår nya förvaltare kommer all kontaktinformation att uppdateras i såväl portar som på vår hemsida.