Information om brf Gläntan

Bostadsrättsföreningen Gläntan bildades 1950. Föreningen äger och förvaltar 3 hus i Råsunda, Solna. Våra hus ligger på adresserna Östervägen 36-40. Föreningen har 60 lägenheter i storlek från ett rum och kök till tre rum och kök samt tre affärslokaler.

Föreningen ligger i ett fantastiskt område, nära storstaden, nära allmänna kommunikationer buss, T-bana och pendeltåg och med naturen vid Råstasjön inpå knutarna. Runt Råstasjön finns en 2 km lång gångväg för den som vill jogga, promenera eller bara uppleva det rika fågellivet vid sjön.

Det är nära till Hagaparken, som ingår i Nationalstadsparken, där bl.a Fjärilshuset, Koppartälten från slutet av 1700-talet och Koppartältens värdshus ligger. I Hagaparken finns möjlighet till fina promenader runt Brunnsviken och till Ulriksdals slottspark med Ulriksdals slott, orangeriet och Ulriksdals värdshus samt Rappnes handelsträdgård.

10 minuters gångväg ligger Solna centrum, där finns ca 120 butiker, apotek, post, banker och bibliotek. Samt anslutning till bussar, tunnelbana och tvärbana. 5 minuters gångväg ligger Mall of Scandinavia och Nationalarenan med ca 200 butiker, apotek, flertal restauranger, mataffärer, bio samt anslutning till pendeltåg. I området, framförallt kring råsunda torg, finns även ett flertal restauranger och pubar med mer kvarterskänsla. Närhet till dagis och skola (årskurs 1 t.o.m 9 samt gymnasium).

För mer information om Solna www.solna.se.

I menyn till vänster hittar du mer specifik information om föreningen.