Riktlinjer för felanmälan.
Felanmälan görs till fastighetsskötare, expeditionen, Securitas jourtjänst eller polis.En jourutryckning kostar ca 3.000:-. Onödig utryckning får medlemmen betala.
Typ av fel. Sorterade efter vikt, Enklare först. Anmälan enligt nedan:Typ 1, 2 och 3. Felanmälan görs normalt till fastighetsskötare. E-post: felanm@gravyren.net . Typ 1, 2 och 3 bedöms kunna vänta till nästa vardag.
Birger Lindholm nås måndag - torsdag kl. 08.30 -15 samt fredag 8.30 – 14.00. Tfn: 070-717 36 00. Joel Jonsson nås torsdag - fredag kl. 08-17. Tfn: 070-608 70 24. Expedition Tfn: 08-85 85 20.
4 Felanmälan till Securitas 08-657 77 20 görs för ärenden som måste åtgärdas omedelbart även om ingen fastighetsskötare är i tjänst, jourtid (t.ex. nätter och helgdagar).
Felen indelas i typer enligt nedanstående exempel:
VATTEN Typ Åtgärd
Utströmmande vatten 4 Securitas
Mindre läckage 2 Om det kan samlas upp, annars 4.
Uteblivet varmvatten 1
AVLOPP
Stigande vatten 4 Securitas
Läckande vattenlås 2
Rinnande WC 2
Stopp i kök 2
Stopp i badrum 3 bastun kan användas
Stopp i WC 3 allmänna toaletter finns i varje hus
EL
Strömlös lägenhet kontrollera säkringarna i lägenheten
Strömlös lägenhet 3 dagtid, under jourtid 4.
Mörkt trapphus 2
Glödlampa i trapphus 1
Egen elapparat Lägenhetsinnehavarens ensak
TVÄTTSTUGOR
Maskinell utrustning 2
HISS
Ur funktion 2
Akut behov 4 Securitas
Instängd i hiss 4 Securitas
LÅS
Entréport 1 Använd annan port
SKADEGÖRELSE
Pågående 4 Ring polis
Konstaterad 1
TV
Kabel-TV 1
VÄRME
Låg temperatur 1 18 grader får accepteras
VENTILATION
Störningar i ventilation 1
SOPOR
Hushållssopor 1 Stopp i sopnedkast använd annat nedkast
BREDBAND
Stopp/störning Ring Telenor tfn: 020-222222