Föreningen har ett gruppavtal med Tele2 (tidigare Com Hem) som levererar ett digitalt basutbud via tv-uttaget i väggen. Du kan själv köpa till andra kanaler och paket från Tele2. För att få mer info kontakta Tele2:s kundtjänst.
Alla lägenheter i föreningen har tillgång till gigabit internet via fiber genom ett gruppavtal med Bredband2 (fd AllTele). Kostnaden för uppkopplingen ingår i avgiften för lägenheten.
Om du har problem med uppkopplingen når du Bredband2:s support på tel 0770 - 811 000.
Några saker du kan göra själv för att påbörja felsökningen:
Kontrollera att mediaomvandlaren (den vita boxen som sitter på väggen) fungerar som tänkt. På mediaomvandlaren ska följande lampor lysa/blinka Pwr, Wan och Lan1. Övriga lampor ska vara släckta. Om Pwr inte lyser har mediaomvandlaren inte någon ström, är transformatorn ansluten? Om Wan inte lyser har mediaomvandlaren inte kontakt med fiberswitchen, kontakta support. Om Lan1 inte lyser så är inte nätverkskabeln till routern eller datorn rätt ansluten. Kontrollera att nätverkssladden sitter i rätt port samt att din dator eller router i andra änden fungerar som den ska. Vi är bara garanterade en uppkoppling per lägenhet så du kan inte någon nätverkskabel ansluten till någon av de andra Lan(2-4) portarna, använd istället routerns Lan portar.
Hur omfattande är problemet? Är det bara du som har problem eller har din granne också det? Skriv ett inlägg i Facebookgruppen och kolla om det är någon annan som har problem.