Telenors kundtjänst når du på 020-222 222
Om gruppanslutning. Fördelen med gruppanslutning är att kostnaden per hushåll är kraftigt reducerad. Samma tjänst kostar mer än det dubbla när du tecknar den på egen hand. Avgiften debiteras via hyresavin. Om du behöver teknisk support mejlar du fastighetsagarservice@telenor.se.
Bredbandshastigheten är 250 Mbit/s för både uppladdning och nedladdning. En uppgradering till 500/500 kostar 149 kr/månaden. Du som vill ha den högre hastigheten betalar ca 149 kronor utöver vad gruppanslutningen kostar. Du kan också uppgradera till 1000/1000 Mbit/s. För priser, se Telenors webbplats.
Ny router. Du behöver en ny router för det snabbare bredbandet. Du kontaktar själv Telenor för att beställa. Själva routern är gratis, du betalar bara för frakten. Beställ samtidigt en retursedel för din befintliga router så slipper du betala returfrakten.
Vi har abonnemanget Bredband 250/100 som gör att du kan surfa, streama, spela online och tanka filer snabbt. Abonnemanget inkluderar:
Är du nyinflyttad och vill aktivera din bredbandstjänst? Det snabbaste sättet att aktivera ditt bredband är att ringa Telenors kundservice på 020-222 000 (alla dagar 08-22) för att beställa aktivering. Ring en vecka innan du flyttar in så hinner hinner du få routern till det datum du flyttar in.
Du kan aktivera bredbandet på inflyttningsdagen. Ring på samma nummer som ovan och be att få komma till supportavdelningen. Där uppger du MAC-adressen på din router eller uttagsbeteckningen så kan de aktivera direkt.
Telefonikostnaden inkluderar abonnemangsavgiften och du betalar själv kostnaderna för dina samtal. Samma sak gäller för fasta telefonabbonnemang som övriga tjänster; du kontaktar Telenors kundservice för att registrera ett abonnemang (samma mejladress och telefonnummer som ovan).
Vi har ett gruppavtal för tv med Tele2 där tv-paketet TV Small ingår. Om du vill uppgradera ditt abonnemang kontaktar du Tele2:s kundtjänst, tel 90 222 eller följer den här länken för info om fler kontaktmöjligheter LÄNK.