Porttelefonen är kopplad till telenätet, vilket betyder att kommunikationen med besökaren sker via din fasta telefon eller mobiltelefon.
När ett samtal från porten kommer så ringer din telefon som vanligt. När du lyfter luren hörs en melodi som talar om att samtalet kommer från porten. När du pratat med besökaren bestämmer du om du vill öppna porten eller ej.
Ditt kortnummer finns anslaget på namntavlan utanför porten.
Besökaren trycker först på B på portapparaten och sedan antingen
ditt kortnummer (tex B0151)
eller
ditt "riktiga" telefonnummer. (B07X-XXXXXX)
Du kan ha upp till fyra namn och nummer kopplade till din porttelefon.
Skicka ett mejl till styrelsen@hammarbystrand.se för att anmäla vilket/vilka namn och telefonnummer du vill ha kopplat till porttelefonen.
Så här gör du om du vill ändra
För att ändra vilket namn och nummer som används för porttelefonen klicka på länken till formuläret: https://goo.gl/forms/rbCDw6CkyzJY0T132
Notera att samtliga nuvarande namn och nummer för er lägenhet försvinner när du gör denna ändring. Du kan ha max fyra namn och nummer per lägenhet.
Efter din beställning så genomför vår leverantör förändringen inom 2-4 arbetsdagar.
Ändringen är kostnadsfri.