Kontakt & förvaltning

Här hittar du samlad kontaktinformation för vår bostadsrättsförening.

Akuta problem

Kontaktinformation hittar du här

Styrelsen

Styrelsen når du på styrelsen@hjalmo.se. För akuta frågor till styrelsen se kontaktuppgifterna under förtroendevalda.

Teknisk förvaltning, SBC 

Felanmälan* görs till SBC Kundtjänst 0771-722722 som har öppet vardagar mellan kl.07:00-21:00 eller www.sbc.se/felanmalan.

*OBS. Vid arbeten i bostadsrättslägenhet debiteras normalt den boende för åtgärden.

Jourtjänst - Dygnet Runt Fastighetsjour

Akutsituationer efter kl 16:00 samt helger ring 08187000. Med akut menas fara för person och fastighet. Det kan exempelvis vara elfel, vattenläcka eller stigande vatten i avlopp. Det avses fel som inte kan vänta till nästkommande vardag. Jourtaxa tillkommer. Vid brand ring 112.

Markskötsel

Markskötseln har AB Hus- och Villaträdgårdar hand om från 1 april 2024. Titta på deras hemsida www.hus-villatradgardar.se eller mejla frågor och önskemål till info@hus-villatradgardar.se så kan vi i föreningen gemensamt ta ställning till det du vill ha gjort.

Ekonomisk förvaltning och parkering

Vår ekonomiska förvaltning sköts av HSB precis som tidigare. Från 1 april 2024 kommer HSB även att ha hand om vår p-plats och garagekö. Logga in på www.hsb.se med ditt mobila BankID, där kan du se månadens avgiftsavi och annan information om din lägenhet.

Pantsättning, överlåtelser och hyresavier handhas av HSB Stockholm på tel: 010-4421100.

För entreprenörer och hantverkare fakturaadress:
HSB Brf Hjälmö
FE 391
838 73 Frösön
Ref 99-2100-000

För mäklare och banker avseende pantärenden:
HSB Stockholm
FE 5409
838 77 Frösön

Swish:
123 278 0054
Konto 8327-9 14543288-6