Föreningen har inget eget garge eller parkeringsplatser, idag finns det tre parkeringshus i vårt närområde. Dessa ligger på Pilotgatan 3, Segelflygsgatan 4 och Luftskeppsgatan 1. För att hyra plats, kontakta Parkando.
Parkeringsplatserna vid vändplanen Varmfrontsgatan är till för föreningens hantverkare, fastighetsskötare etc och för att stå där krävs ett parkeringstillstånd från föreningen.
Besöksparkering finns längs Horisontvägen samt att hitta hos Stockholms Stad eller Easypark.
Nej. Vår förening har för närvarande ett gruppanslutningsavtal med Telia. Avtalet är bindande under några år framöver. Gruppanslutningsavtalet innebär att vi som förening har tecknat avtal om internet, TV och IP-telefoni för respektive lägenhet. Detta för att få ett mer fördelaktigt pris, jämfört med om respektive medlem har individuella avtal. Gruppanslutningen innefattade även ett nytt fibernät, med fiber direkt till respektive lägenhet. Kostnaden för gruppanslutningen och de inkluderade tjänderna är 289 kr/månad och avtalet tecknades av styrelsen på uppdrag av föeringensstämman (brf medlemmarna).
Varje lägenhet blev utrustad med följande utrustning:
- Mediaomvandlar (väggmonterad dosa som installatörerna monterade, som omvandlar signalen från optisk till elektrisk och möjliggör användande av ethernetkablar),
- Router,
- Digitalbox och
- Fjärrkontrol till digitalbox
All utrustning tillhör lägenheten och måste lämnas kvar vid avflyttning. Fanns de inte vid inflyttning går de att köpa via Telia på egen bekostnad.
HSB förvaltar fastigheterna åt föreningen. Därför ska alla felanmälningar göras via HSB. Antingen digitalt via HSB-Portalen (inloggning via www.hsb.se), per mejl till service.stockholm@hsb.se eller via telefon (010-4421100).
Styrelsen rekommenderar inte att anmäla fel på fastigheterna till styrelsen, eftersom styrelsen inte kan omhänderta anmälningar.
Önskar du ditt nummer inlagt i porttelefonen ber vi dig kontakta styrelsen med namn, nummer och lägenhet. Därefter kommer låsföretaget att lägga in numret. Observera att det kan ta ett par dagar från att beställningen är gjort tills dess att numret syns i porttelefonen.
Hur bokar jag tvättstuga?
Bokning av tvättstuga görs i stora tvättstugan som ligger i ett eget hus på mittengården, vid grillplatsen. Innanför dörren finns en bokningsportal där du bokar genom att blippa din nyckel och följa instruktionerna.
Vid portalen kan du även skapa ett inlogg som tillåter dig att boka tvättstugan online här: Boka tvättstuga
För övriga frågor som inte avser administrationen av dig som hyresgäst, fel på fastigheterna eller ekonomi kontakta styrelsen via styrelsen@brfhorisonten.se Styrelsen försöker alltid svara så fort det går. Därför är det viktigt att alla frågor (även följdfrågor efter man har fått svar) skickas till styrelsens mejladress och inte till enskilda individer i styrelsen. Detta för att garantera att frågorna besvaras.