Felanmälan

Fel i lägenheter, allmänna utrymmen och utvändiga fel som ni upptäcker lämnas till HSB. På så sätt loggas alla fel och vi tar sen eventuella garantifel vidare till entreprenören. Du kan göra din felanmälan här på hemsidan eller via HSB Portalen. På sidan längst upp till höger hittar du fliken för felanmälan.

Ordinarie felanmälan (efter brukandebesiktningen) görs till HSB Stockholm via hemsidan https://felanmalan.hsb.se/.

Akuta fel efter arbetstid anmäls till jouren (exempelvis vattenläckage), jourtelefon 08-695 00 00. Tänk på att onödiga utryckningar medför kostnader för föreningen, om felet kan vänta till nästa dag anmäls det som vanligt.

Tänk på att du som bostadsrättsinnehavare ansvarar för ett visst underhåll i din lägenhet. Detta regleras genom din bostadsrättsförenings stadgar. Vissa (fel)anmälningar som du gör kan komma att faktureras dig om det inte räknas som garantifel utan handhavandefel. 

Felanmälan vitvaror

Det är 5 års garanti på vitvarorna (om de finns kvar i lägenheten). Om du skulle upptäcka något fel på en vitvara ska felanmälas ske direkt till  Siemens Service på tel: 0771-19 55 00, för Telegrafvägen 30-32, och till Electrolux på tel: 0771-76 76 76, för Telegrafvägen 34-40. I samband med en eventuell felanmälan måste man ange ett garantibevisnummer, det hittar du här.