Hej allihopa!
Som många redan vet efter årsstämman så har vi bytt förvaltare för den tekniska och ekonomiska förvaltningen för vår förening. Vår nya leverantör är Nabo som kommer ta över from 1/1 2023. Det medför vissa ändringar för er som medlemmar. Tex skickades avierna ut från Nabo den 16/12 med förfallodatum 31/1 2023 (vi förmodade att en del är bortresta och därför är förfallodatum den 31/1 2023 istället för mitten av januari). Ni kan redan nu se er avi genom att logga in på Nabo.se med Bank-id och ni kommer få brevet den här veckan. För att göra faktura val i framtiden finns tydliga instruktioner på den första avin. Har ni några frågor kan ni alltid mejla Nabo boende service eller ringa samt har ni några specifika frågor till styrelsen finns vi på mejlen.
Bifogar information som gäller from 1/1 2023:
Vi som fått ert förtroende att sitta i styrelsen gör det på vår fritid och det är därför inte alltid möjligt att återkomma omgående då en del svar kräver visst förarbete. I en del fall behöver vår förvaltare också kopplas in. Brf Kalkonen är en stor förening med 548 lägenheter och över 40 lokaler samt flera större pågående underhållsprojekt. Styrelsen har därför en hög arbetsbelastning.
Vänligen notera att om du har mailat oss gällande ärenden som skall hanteras av Nabo eller av HSB, så kommer styrelsen inte att besvara meddelandet. Nedan listas dessa ärenden och vilken instans som ni skall kontakta i stället. Ytterligare information finns också på föreningen hemsida
https://www.hsb.se/stockholm/brf/kalkonen/
Felanmälningar i din lägenhet samt passerbrickor hanteras av HSB Kund- och Medlemservice:
Öppet vardagar mellan 8:00 - 16.30
Felanmälningar i allmänna utrymmen och tvättstugor hanteras av HSB Fastighetsskötare:
Föreningens fastighetsskötare
Telefon: 010 - 442 11 00
Mottagning: Thorildsvägen 2-4
Öppet tisdag 8:00 - 8:30 och torsdag 17.00-17.45 (Jun-Aug 16:00-16:30)
Jourutryckningar efter kontorstid hanteras av HSB via jourföretag:
Jourmontör vid akuta fel efter kontorstid
Telefon: 08 - 657 77 20
Vid akuta fel på vardagar efter kl 16:00 samt under helger - Kontakta jourmontör
Tänk på att enbart kontakta jouren vid akuta fel, till exempel vid vattenläckor eller strömlös lägenhet, då varje jourutryckning innebär höga jourkostnader både för dig och för föreningen.
Boendefrågor så som frågor rörande avier, överlåtelser, panter, lägenhetsutdrag samt frågor om andrahandsuthyrning hanteras av Nabo Boendeservice:
Nabo Boendeservice
Logga in med BankID och se till exempel alla dina avier eller skapa ett nytt ärende till oss via kundportalen.
Öppet vardagar mellan 09:00 - 12:00
Är du osäker på vart du ska skicka dokument? Eller behöver du kanske en blankett? Se mer info under
vanliga frågor.
--
MVH