Till förvaltaren kan man till exempel höra av sig om en tvättmaskin inte fungerar, om man som nyinflyttad vill få upp sitt namn på dörren, behöver nyckel till övernattningslägenheten och nästan allt som rör fastigheten och dess skötsel. Felanmälan och annan kontakt med vår förvaltare går till på samma sätt.
För att anmäla ett fel, gå in på vår förvaltares hemsida genom att klicka här. Följ sedan anvisningarna på deras hemsida.
Exempel på hur en felanmälan kan gå till om t.ex. en torktumlare fungerar inte längre:
Serviceanmälan: 010-207 03 50 (helgfria vardagar 8-16)
Akut jourtelefon: 08-657 77 22
Den akuta jourtelefonen ska bara användas till incidenter som är akuta och inte kan anstå. Om man tar ut jour på ett icke akut händelse är det man själv som får betala utryckningen. Jouren har en lista på vad som bedöms som akut och vad som kan anstå till nästa vardag.
Föreningen gjorde i början av år 2024 en stamspolning i våra fastigheter. Det innebär att om det blir stopp i stammen eller i lägenheternas "påstick" så omfattas de av en garanti. För stopp i stammen är det fyra års garanti och för stopp i påsticken är det två års garanti. Stopp anmäls på samma sätt som andra fel.
Då vi inte fått tillträde till alla lägenheter är alla påstick inte spolade. För dessa lägenheter gäller inte någon garanti och man får själv stå för kostnaderna kopplade till eventuella stopp.
Hissarna omfattas inte av förvaltning utan servas direkt av Hissen AB. Om hissen är ur funktion och har stannat på en våning, vänligen kontrollera att hissens säkerhetsdörr är stängd. Om hissen skulle stanna mellan två våningar, ring numret på infoskylten i hissen. Eller ring 08-618 12 00. Vid felanmälan debiteras föreningen en utryckningsavgift på flera tusen så ring inte onödan.
Vår förvaltare gör ronderingar på onsdagar. Det betyder att om du till exempel vill ha en nyckel från förvaltaren till grinden eller till övernattningslägenheten bör du kontakta förvaltaren senast måndag så de kan få med sig den till onsdagen.
Om elen gått i hela huset kontakta Fortum på http://www.fortum.se, de har mer information om strömavbrott. Strömavbrott i hela fastigheter kan även anmälas till telefon 020-44 11 00.
Om du upptäcker skadedjur ska du så snart du kan felanmäla det till Nomor på 0771-122 300, maila även styrelsen för kännedom.